big smile no teeth

Two roads diverged in a wood, I took the one less traveled by, and that has made all the difference

damping malam


baru balik tengok movie ni dengan adik.. perasan tak saat ni banyak filem berunsurkan seram (samada seram betul atau kelakar), contoh macam saya lihat showtime tadi, untuk filem bahasa malaysia sahaja hampir majoriti filem berunsurkan seram (damping malam, ngankung, janin, hantu kak limah balik rumah). mungkin longgokan filem seram ni dek kerana permintaan atau dengan kata lain orang kita melayu ni memang gemarkan kisah2 mistik..

tentang filem Damping Malam, bagi saya agak ‘kureng’ kalau nak bandingkan dengan filem seram yang pernah Metrowealth keluarkan sebelum ni.. jalan cerita tak menarik dan tak seram pun.. mungkin saya boleh bagi 2/5 bintang untuk filem ni..

pendapat, mungkin bukan senang untuk hasilkan sesebuah filem berunsur seram yang boleh membuatkan penonton betul-betul merasai aura seram tu, berbanding filem seram lawak (hantu kak limah pulang rumah, saya masih teringat babak-babak dalam filem tu, sangat mencuit hati), tapi, itu lah cabaran untuk pengarah dan penerbit filem..

No comments yet»

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: